Maak een keuze:


Communicatie en organisatie

Mensen praten, mailen, bellen, schrijven, twitteren. Ze stemmen af. Ze informeren elkaar. Ze stellen vragen. Ze formuleren beleid... Mensen communiceren!
Organisaties bestaan uit mensen. Hard werkende mensen. Ruziemakende mensen. Vrolijke mensen. Mensen met een missie. Mensen met hart voor de zaak. Mensen met eigen belangen. Maar mensen, hoe dan ook. En mensen communiceren.
Nu bestaan die organisaties niet alleen uit mensen. Ze produceren ook voor of leveren diensten aan mensen. En jawel: ook deze mensen communiceren.

Communicatie en organisatie zijn met andere woorden onlosmakelijk met elkaar verbonden. En zoals dat gaat met zaken die met elkaar verweven zijn: het één beïnvloedt het ander. Communicatie is dan ook een onmisbare schakel in een gedegen organisatiestrategie.
Communicatie kan een organisatie sterker maken. Het kan helpen om organisatiedoelen te verwezenlijken. Zeker wanneer de organisatie zich openstelt voor de schurende kracht van communicatie.
Want hoe goed de communicatieadviseur ook is: wat krom is, is krom en dus niet recht. Dát weten de mensen binnen de organisatie én zeker ook daarbuiten!